Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Wilno – praktyczne wskazówki

Termin podróży: 30 marca – 1 kwietnia 2018 r.

Koszt podróży: 1004 PLN za dwie osoby

Korzystając z tego, że Wizz Air lata z Warszawy do Wilna, nie zastanawialiśmy się długo kiedy pojawiła się promocja na tanie bilety. Udało nam się kupić 2 bilety w dwie strony za 180 PLN 👍🏻

Lot i Dojazd do miasta

Lot z Warszawy do Wilna trwa ok 50 minut. Lotnisko znajduje się ok 6km od Centrum Wilna. Do miasta jeździ sporo autobusów (na pewno nr 1, nr 2 i nr 3). My wsiedliśmy w bus nr 3. Koszt biletu 1 € – bilety można kupić u kierowcy, jednakże warto mieć drobne bo nie zawsze kierowca ma jak wydać.

Hotel

Wybraliśmy hotel Grata, który znajduje się na Nowym Mieście. Za 2 noce ze śniadaniem zapłaciliśmy 320 PLN. Hotel 3*, standard ok, na miejscu mały basen i 2 sauny. Pokoje czyste, a w łazience duża wanna. Śniadania bardzo bogate i smakowite. Niestety był 1 minus tego hotelu – Położenie. Hotel ten położony jest ok 2 km od starego miasta, tj. od większości życia towarzyskiego i wszelkich atrakcji. Dlatego polecamy szukać hotelu właśnie w okolicy Starego Miasta.

Zwiedzanie miasta

Miasto można spokojnie zwiedzić w 1 – 2 dni. Polecamy poruszanie się pieszo, jako że wszystko zorganizowane jest wokół siebie i można płynnie zwiedzać kolejne atrakcje. Przygotujcie się na masę kościołów, brukowane uliczki i klimat zabytkowych kamieniczek. O najważniejszych atrakcjach Wilna możecie przeczytać w tym wpisie (Wilno – co zwiedzić w 2 dni). Po mieście poruszają się trolejbusy i autobusy – koszt 1 biletu to 1 €.

Waluta

Od 01.01.2015 r. oficjalną waluta Litwy jest € Euro.

Język

Językiem urzędowym Litwy jest język litewski, zupełnie nie zrozumiały dla nas, niemniej jednak w użyciu są również języki mniejszości narodowych, tj. polski, białoruski i rosyjski, a w restauracjach również angielski. Częściej używaliśmy polskiego jak angielskiego 😉

Jedzenie

Powiedzmy sobie szczerze: kuchnia litewska jest tłusta ale i tak smakowita. Do najważniejszych dań na pewno należą Cepeliny (wyglądem przypominające Kartacze), Placki i Kiszki Ziemniaczane oraz Pierogi.

Wybraliśmy 2 miejsca: Forto Dvaras oraz Busi Trecias.

Forto Dvaras

Miejsce znajduje się na Starym Mieście, jest bardzo znane i praktycznie każdy turysta tutaj zawita. Menu jest bardzo obszerne i jest w czym wybierać, a także klimat miejsca jest bardzo wyjątkowy bo znajduje się w piwnicy. My zdecydowaliśmy się spróbować 4 dań:

• zupy grzybowej podawanej w chlebie litewskim,

zupa grzybowa w chlebie litewskim Forto Dvaras

• cepeliny

• placki ziemniaczane z boczkiem i śmietaną

• pierogi z mięsem

• ciemne piwo Grimbergen (3x)

Całość kosztowała nas 28 €. Miła obsługa, a wszystko nam smakowało, niemniej jednak niektóre dania były dla nas za tłuste.

Busi Trecias

Miejsce to zostało nam polecone przez widzów, których spotkaliśmy w Wilnie. Z zewnątrz wygląda skromnie, niemniej jednak kuchnia jest mniej tłusta niż w Forto Dvaras, a dania równie pyszne. Warto dodać, że ta restauracja/bar wytwarza swoje własne piwo więc tym bardziej chcieliśmy spróbować lokalnego trunku. Wybraliśmy:

• placki ziemniaczane z gulaszem

• placki ziemniaczane z trzema rodzajami mięsa

Do tego wybraliśmy ciemne lokalne piwko. Za całość zapłaciliśmy również ok. 28 € – dania były naprawdę duże.

Poza powyższymi restauracjami, na mieście było dużo Pizzerii i Burgerowni, typowe fastfoody jak McDonalds czy KFC oraz lokalny Hesburger. Każdy znajdzie coś dla siebie, a ceny są troszkę niższe jak w Polsce.

Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania to piszcie w komentarzach…